کسب و کارهای کوچک

بنا بر تعریف دانشنامه آزاد درمورد کسب و کارهای کوچک
کسب و کارهای کوچک در نقاط مختلف دنیا متفاوت تعریف می شود. برای مثال در آمریکا کسب و کاری که کم تر از۵۰۰ نفرباشند را کسب و کار کوچک می گویند. در اروپا کمتر از ۵۰ نفر.و در استرالیا کمتر از ۱۵ نفر.پس به راحتی نمی توان در مورد تعداد افراد بحث کرد ولی می توان گفت افرادی با تعداد معین درهر کشور که فعالیت اقتصادی را در قالب یک شرکت یا مجموعه اقتصادی انجام می‌دهند یک کسب و کار کوچک نامگذاری می‌شوند.

کسب و کار های کوچک

کسب و کار های کوچک

اهمیت کسب و کارهای کو چک
مثل تمامی بنگاه های اقتصادی یکی از نکات مهم و پراهمیت در کسب و کارهای کوچک کم کردن نرخ بیکاری می‌باشد. همچنین کمک به اقتصاد کشور .بالا رفتن رفاه اجتماعی .زود بازده بودن اکثر کسب و کارهای کوچک از عوامل اهمیت این کسبو کارها می ‌باشد. در ادامه این مقاله سعی میکنیم به نکات برای بهترشدن کسب و کارهای کوچک بپردازیم.
۱:برنامه ریزی کنید
شما برای بهترتین نتیجه ها باید برنامه مدون و جامع داشته باشید. کسب و کاری که نداند می خواهد به کجا برسد به زودی دچار بهران می‌شود. پس بدانیم میخواهیم به کجا برسیم و سپس برای رسید به نقطه مورد نظرخود برنامه ریزی صیح کنیم.
۲: مشتریان خود را سریع شناسایی کنی
هر کسب و کاری که مشتریان خودرا شناسایی نکند و بدنبال شانس باشد و فکر کندکه مشتری خود کسب و کار را پیدامیکند دچار توهمی بزرگ شده است. شما برای موفقیت شدن بایدمشتریان خود راشناسایی کنید و سپس برنامه ای برای فروش یه آنها پیدا کنید
۳:یک تیم خبره آماده کنید
هیچ کس به تنهایی نمی تواند یک کسب و کار موفق را بسازد. این وظیفه ای است که نیاز به یک تیم دارد که به اندازه ی شما متعهد به کسب و کار و موفقیت آن باشند. تیم کسب و کار شما ممکن است شامل اعضای خانواده، دوستان و یا کارکنان باشد. البته مهم ترین اعضای تیم مشتریان تان خواهند بود. هریک یا همه ممکن است حرفی در چگونگی کسب و کار شما داشته باشند و نقشی در آینده ی کسب و کار شما ایفا کنند.
۴: عملیات بازاریابی داشته باشید
عملیات بازاریابی از نکات خیلی مهم در هرکسب و کاری می باشد. با یه متخصص مشورت کنید تا آن شخص راهکارهای جدید بازاریابی را در اختیار شما قرابدهد.

۵:یک مزینت رقابتی ایجادکنید
یک کسب و کار کوچک باید شامل یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد و به طور واضح تعریف شده باشد. این چیزی بیش از پرسیدن این سوال حیاتی نیست: “چرا مردم برای خرید، محصول یا خدماتِ شما را به جای کسب و کار یکی از رقبا انتخاب می کنند؟” به عبارت دیگر، چه جنبه یا جنبه هایی شما را از سایر رقبا متفاوت و متمایز می سازد؟ خدمات بهتر، گارانتی طولانی تر، ساعات کار طولانی تر، گزینه های قابل انعطاف تر پرداخت، پایین ترین قیمت، خدمات شخصی، خدمات بهتر به مشتریان، بازگشت بهتر و سیاست های ارز و یا ترکیبی از این موارد؟

۶:در دسترس باشید
ما در زمانی زندگی می کنیم که انتظار داریم فست فودی که سفارش می دهیم تنها در عرض چند دقیقه آماده شود، لباسی که به خشک شویی می دهیم در همان روز آماده شود و پولمان به راحتی از دستگاه های خود پرداز پرداخت شود. همانطورکه این الگوی در حال توسعه را می بینید – شما هم بدون در نظر گرفتن نوع کسب و کار کوچک خود که اداره می کنید، باید آسان ترین راه را برای دستیابی مردم به کسب و کارتان فراهم کنید. شما باید از این واقعیت آگاه باشید که مردم به سختی کار می کنند و پولی که به سختی در می آورند را به راحتی خرج نمی کنند، شما باید قادر باشید به مشتریان آنچه که می خواهند ارائه دهید در زمانی که آن را می خواهند.

درباره نویسنده

پروژه های بزرگ و کوچک زیادی را در داخل و خارج از کشور انجام داده ام. تمامی مطالبی که در اینجا می نویسم نیاز های روزانه من بوده است و کاربرد عملیاتی دارد. مطمئنا روزی به درد شما هم می خورد، پس با دقت بخوانید!

نوشته های مرتبط