چالش های تجارت الکترونیک

چالش های تجارت الکترونیک چیست؟ با اینکه تجارت الکترونیک پیشرفت فراوانی در طی سال ها داشته است، و به موفقیت های زیادی رسیده است؛ همچنان توانایی رقابیت بین کسب و کار های آنلاین را دارا می باشد. اگر شما یک محصول با کیفیت را نیز به فروش برسانید، اگر استراتژی مفیدی برای فروش نداشته باشید، ممکن است در بازار جهانی با مشکلاتی مواجه شوید که انتظار آن را ندارید.

چالش های تجارت الکترونیک

چالش های تجارت الکترونیک

در این مواقع شما بهتر است از استراتژی هایی استفاده کنید که برای شما در دنیای رقابت مزیت هایی را به همرا داشته باشد. ۴ نوع از این استراتژی های رقابتی در تجارت الکترونیک به شرح زیر است:
۱٫ اجرای مفهوم استراتژی بازاریابی
با اینکه مفهوم بازاریابی در سال های اخیر بسیار فراگیر شده است، بسیاری از کسب و کار های آنلاین، نحوه ی اجرای آن را به صورت موثر نمی دانند. در واقع فقط ۲۴% از بازاریابان B2B، در اجرای بازاریابی به شیوه ی نوین در تجارت الکترونیک تلاشی موثر دارند. مفهوم بازاریابی شامل فنون گوناگونی می باشد، مانند رسانه های اجتماعی، خبرهای الکترونیکی، ویدئوها، برنامه های تلفن همراه و غیره. به منظور تاثیر بیشتر مفهوم های بازاریابی در تجارت الکترونیک، باید با فنون هایی که بیشترین کارایی را برای فروشنده، مشتری و برندها دارد، آشنا شویم.
۲٫ ایجاد اعتماد از طریق وب سایت شرکت
در واقع برای کسب و کار تجارت الکترونیک، وب سایت شما، اولین تاثیر را بر روی خریدارانی که به محصول شما نیاز دارند، می گذارد. اگر وب سایت شما دارای چیدمان نامناسبی باشد، شما کمترین شانس را در بازار اینترنتی دارید و نیز ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید.
در تجارت الکترونیک برای ایجاد اعتماد از طریق وب سایت، در قدم اول از دسترسی راحت کاربر و برقراری ارتباط او با وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. سپس وب سایت شما باید شامل تمام اطلاعات مربوط به کالا باشد؛ یک طرح مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید، و به طور واضح به معرفی کالای خود بپردازید. این المان های طراحی وب سایت در تجارت الکترونیک شدیدا اعتماد بین وب سایت شما و خریداران را افزایش می دهد.
علاوه بر طراحی وب سایت، بهتر است شما روی ایجاد اعتماد با مشتری خود تمرکز کنید. گوگل به تازگی رتبه بندی کیفیتی را بروزرسانی کرده است که بر مفهوم (E-A-t) تاکید دارد. E-A-T علایم اختصاری واژه های لاتینی به معنای مهارت، قدرت و اعتماد است. این مفاهیم به تجارت الکترونیک کمک می کند که مطمئن شود این مندرجات خلق شده که جایگاه برند را مشخص می کند، قابلیت اعتماد مشتری را در این صنعت دارد یا خیر؟
۳٫ استفاده از داده های بزرگ برای شناخت مشتری
داده های بزرگ یک روند رو به رشد در تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی است. داده های بزرگ در کسب و کار می تواند بینشی در مورد خریداران از طریق کنترل خرید آنها، عادت ها و تصمیم هایشان برای ما جمع آوری کند.
با استفاده از داده های بزرگ در تجارت الکترونیک، افراد دارای کسب و کار آنلاین می توانند تمرکز بیشتری بر روی شخصی و یا سفارشی کردن محصولات داشته باشند. این فرآیند می تواند با دنبال کردن الگوهای خرید مشتریان و کنترل وفاداری آنها به محصولات انجام گیرد. ارزیابی این مفاهیم برای ارتقا سطح فروش تجارت الکترونیک در آینده، مورد نیاز می باشد.
۴٫ همگام سازی موبایل با وب سایت
تحقیقات نشان میدهد که اخیرا، میزان خرید با شناسه های تلفن همراه، یک چهارم خرید آنلاین است. سال گذشته، تجارت الکترونیکی با تلفن همراه، با فروش ۴٫۷ بیلیون دلاری خود جایگاه دوم را در تجارت الکترونیک کسب کرد.
همچنان تجارت الکترونیک با موبایل در حال رشد است، خرده فروشان اینترنتی کافی برای پاسخ گویی به این حجم خرید وجود ندارد. افرادی که نتوانستند در کسب و کار خود، تجربه ی بهترین سود را داشته باشند، همان دسته از افرادند که نتوانستند خرید های آنلاین به خریداران ارائه دهند.
برای جذب مشتری و افزایش فروش، تجارت الکترونیک باید میزان فروش آنلاین خود از طریق تلفن همراه را بالا ببرد. به این معنا که تجارت شما می تواند وب سایت مناسب برای تلفن همراه ارائه دهد و حتی می تواند نرم افزار فروشگاه را بر روی تلفن همراه خریداران ارائه دهد. این روش می تواند تجربه ی خرید مشتریان را افزایش دهد و میزان فروش شما را بالا ببرد.
هر تجارت الکترونیکی، می تواند به طور متفاوتی خود را به عرصه رقابت بنماید، در هرحال، چالش های گوناگونی وجود دارد. با استفاده از بعضی از این راهکارها، حتی کوچکترین تجارت آنلاین نیز می تواند به موفقیت رسیده و رشد کند.

درباره نویسنده

پروژه های بزرگ و کوچک زیادی را در داخل و خارج از کشور انجام داده ام. تمامی مطالبی که در اینجا می نویسم نیاز های روزانه من بوده است و کاربرد عملیاتی دارد. مطمئنا روزی به درد شما هم می خورد، پس با دقت بخوانید!

نوشته های مرتبط