معرفی شرکت موتورولا

شرکت موتورولا (Motorola) یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی فعال در زمینه های مختلف سخت افزاری ، وسایل ارتباطی و تلفن همراه می باشد. این شرکت امروزه فعالیت گسترده ای در زمینه ارتباطات و تجهیزات رایانه ای را در سطح جهان انجام میدهد و همواره یکی از برند های پرسابقه و مطرح در تمامی زمینه های ارتباطی می باشد . این شرکت در سال ۲۰۱۱ به دو شرکت موتورولا سلوشنز و موتورولا موبیلیتی تقسیم شد.

شرکت موتورولا

شرکت موتورولا

 

تاریخچه شرکت موتورولا

پل گالوین و برادرش ژوزف گالوین در سال ۱۹۲۸ ، شرکت تولیدی گالوین را در ایلینوی آمریکا تاسیس کردند. اولین محصول این شرکت باتریهایی با جریان استاندارد برای مصرف لوازم خانگی بود. اولین رادیوی موتورولا در سال ۱۹۳۰ عرضه شد که این رادیو جز اولین رادیوهای مورد استفاده در خودروها بوده است . نام موتورولا توسط پل گالوین که ترکیبی از کلمه موتور ( به معنای خودرو) و OLA ( به معنای صدا) برای این شرکت برگزیده شد که این تغییر به صورت رسمی در سال ۱۹۴۷ اجرا و پیاده سازی شد.
موتورولا در ابتدای فعالیت خود در دهه ۴۰ میلادی بیشتر به تولید انواع رادیوهای ترانزیستوری با بردهای مختلف پرداخت ، ریاست این شرکت در سال ۱۹۵۶ به رابرت گالوین فرزند ارشد پل گالوین سپرده شد و این شرکت توانست ما بین سالهای ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۳ محصولات متنوعی را در زمینه های ارتباطی و بیسیم های پلیس ارائه کند و در نهایت در سال ۱۹۶۳ اولین تیون تلویزیون رنگی موتورولا عرضه شد. موتورولا در ادامه روند پیشرفت و روبه رشد خود موفق شد تا در سال ۱۹۶۹ ارتباط صوتی بین فضانوردان مستقر در ماه با زمین را مخابره کند.

در سال ۱۹۷۴ موتورولا اولین گوشی تجاری تلفن همراه را با نشان DYNATEC عرضه کرد ، در سال ۱۹۹۱ اولین سیستم ماهواره ای دیجیتال برای تلفن های همراه با استفاده از سیستم جهانی ( GSM) عرضه شد ، موتورولا در سال ۱۹۹۵ اولین دستگاه پیجر را که قابلیت دریافت پیامهای طولانی را نیز داشت روانه بازار کرد، موتورولا با به کارگیری از دانش روز توانست ما بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ تلفن های همراه مختلف با قابلیت های بالا و کیفیت مطلوبی را عرضه کند و خود را بین ۵ شرکت مطرح تولید کننده تلفن همراه قرار دهد.

اصول سازمانی موتورولا

شرکت موتورولا همواره بر روی شعار و سیایت خود که عبارت است از ” درستی و احترام به مردم ” پایبند بوده و میکوشد این اصل را به طور مستمر در محیط سازمانی خود توسعه و بهبود دهد.

موتورولا بر این اصل معتقد است که هرچند با طول زمان ، مشتریان ، مردم و محصولات تغییر میکنند اما باورهای اصلی موتورولا در زمینه مشتری مداری هیچگاه تغییر نخواهد کرد. عواملی که موتورولا بر روی آن تمرکز ویژه دارد و همواره سعی در بهبود هرچه بهتر آنها دارد عبارت است از: رهبری در سازمان / مدیریت و طراحی کار / عملکرد مطلوب / تحلیل عوامل برون سازمانی / تلاش برای ارتقا بیشتر

فروش و سودآوری موتورولا

شرکت موتورولا در سال ۲۰۰۶ توانست با فروشی معادل ۸ میلیارد دلار و سود آوری ۶ میلیارد دلار رتبه ۱۵۲ را در بین برترین شرکتهای جهان به خود اختصاص دهد. این شرکت به صورت گسترده در بیش از ۷۰ کشور جهان دارای بازار فروش میباشد که از این بازار آمریکا با ۴۴درصد و آسیا با ۲۲ درصد بیشترین سهم را از این بازار به خود اختصاص داده اند. توزیع در آمد شرکت در حوزه های مختلف فعالیت به صورت روبرو میباشد: سهم دستگاه های تلفن همراه بالای ۶۵ درصد ، سیستمهای شبکه ای نزدیک به ۲۵ درصد و سایر تجهیزات ۱۰ درصد در سود آوری شرکت دخیل بوده اند.

این شرکت در سال ۲۰۰۷ بعد از نوکیا در رتبه ۱۳۱ برترین شرکتها و نیز بالاتر از شرکتهایی مانند سیسکو ، اریکسون و… قرار گرفت. در بخش صنایع تولید تلفن همراه نیز موتورولا توانست در این سال بعد از شرکت نوکیا مقام دوم را به خود اختصاص دهد. موتورولا در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۴۴ میلیون دستگاه تلفن همراه فروخت که حدود ۷ درصد از سهم بازار جهانی را شامل می شد.

هم اکنون نیز موتورولا سهم گسترده ای در تولید تلفن های همراه در بازارهای مختلف به ویژه آمریکا را به خود اختصاص داده است. در نهایت شرکت گوگل در سال ۲۰۱۱ با پرداخت مبلغ ۱۲٫۵ بیلیون دلار مالکیت شرکت موتورولا موبیلیتی را بدست آورد.

Post source : http://dir.wikipg.com/

درباره نویسنده

پروژه های بزرگ و کوچک زیادی را در داخل و خارج از کشور انجام داده ام. تمامی مطالبی که در اینجا می نویسم نیاز های روزانه من بوده است و کاربرد عملیاتی دارد. مطمئنا روزی به درد شما هم می خورد، پس با دقت بخوانید!

نوشته های مرتبط