مشاوره بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا و یا به زبان لاتین Inbound Marketing راهکاری در بازاریابی است با هدف جدب مشتریان بالقوه به سایت شرکت. به جای تلاش برای متقاعد کردن مشتری با هدف سوق دادن به سمت مبادله با کسب و کارتان، بازاریابی درونگرا بر ایجاد محصولاتی با مواد خام با کیفیت که لایق مشتری می باشد، تمرکز دارد؛ در اینصورت هر فردی با یک مشتری راضی برخورد داشته باشد، به صورت بالقوه به سمت کسب و کار آنلاین شما جذب می شود. بازاریابی درونگرا، بر محتوا و قرار دادن این محتوا در مکانی مناسب که در دیدرس مشتری نیازمند به محصول می باشد، تمرکز دارد. در حالی که با تلاش های چند شبکه ای، بازاریاب می تواند مشتری را برای خرید این محصولات با استفاده از منابع گوناگون، سوق دهد.

مشاوره بازاریابی درونگرا

مشاوره بازاریابی درونگرا

در سال های جاری، با افزایش کاربران اینترنت و توسعه تبلیغات به تبلیغات آنلاین، بازاریابی درونگرا به روشی برجسته در تبلیغات تبدیل شده است. بازاریابان محتوا و مضمون های بیشتری نسبت به گذشته خلق کرده اند، و اینترنت، دیدرس بودن این محتواها را از طریق وب سایت ها آسان کرده است. این مضامین، به طور استراتژیک می تواند در شبکه هایی قرار گیرد که به صورت اتفاقی در معرض دید مخاطبین مورد نظر شرکت ها می باشند. بازاریابی درونگرا از نظر مشتریان نیز، به بازاریابی برونگرا ترجیح داده می شود چرا که کمتر به صورت مستقیم تحت تبلیغات قرار می گیرند، در بازاریابی برونگرا مشتریان خود را مجبور به خرید می بینند. داشتن مشتریانی که خود به شرکت آمده اند و به کالاها و خدمات به طور طبیعی علاقه مند شده اند، موجب ایجاد مشتریانی راضی که خود به صورت شانسی به محصولات جذب شده اند، می شود و این گونه خریداران بر مشتریانی که با بازاریابی برونگرا، به خرید محصول ترغیب و شاید مجبور شده اند، ترجیح دارند.
به عبارت دیگر بازاریابی درونگرا، به صورت استراتژی، بازاریابی که در کسب و کار تاکتیک “پیدا کردن” همان طور که ما می گوییم “دیده شدن” توسط مشتری را پیاده سازی می کند، تعریف می شود. بازاریابی درونگرا، با خلق و ارائه مضمونی ارزشمند برای مشتریان، ارتقا محتوای بازاریابی، ایجاد ارتباط با مشتریان و در اخر کشیدن مشتری به سمت خرید، درگیر می شود. بازاریابی درونگرا با خلق اطلاعاتی راجع به برند، ارتقا تصویر کالا در موتورهای جستجوی، خلق رهبرانی از طریق آن، توسعه ارزش روابط مشتری، اثبات اعتبار و ایجاد صداقت و شهرت به معرفی و فروش کالا می پردازد.
بازاریابی درونگرا، یک روش جدید خوب که در حال حاضر نیز تاثیرات موفقیت آمیز چند برابر آن نسبت به شیوه های دیگر اثبات شده است. بازاریابی درونگرا در محیطی جدید و در میان مشتریانی جدید، ایجاد شد. اینترنت، تکنولوژی جدید و فعالیت های اجتماعی که روابط بین قروشندگان و خریداران را تغییر داد؛ خریدارانی که می خواهند از طریق اینترنت محصولی را شناخته و آن را خریداری کنند.
بازاریابی درونگرا همچنین فرآیند جذب توجه مشتری به دورنمای کالا، از طریق خلق محتوا، حتی قبل از آمادگی آنها برای خرید، نیز تعریف می شود؛ یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای تبدیل افراد غریبه به مشتری برای ارتقا کسب و کارتان می باشد.
Guy Kawasaki می گوید: “اگر شما سرمایه مال بیشتر از سرمایه فکری (مغز) دارید، بر بازاریابی برونگرا تمرکز کنید؛ و اگر مغز بیشتر از پول دارید، بهتر است بر بازاریابی درونگرا تمرکز کنید.”

درباره نویسنده

پروژه های بزرگ و کوچک زیادی را در داخل و خارج از کشور انجام داده ام. تمامی مطالبی که در اینجا می نویسم نیاز های روزانه من بوده است و کاربرد عملیاتی دارد. مطمئنا روزی به درد شما هم می خورد، پس با دقت بخوانید!

نوشته های مرتبط